19 Ağu 2010

Televizyon reklamcılığı ve 11880 etkisi

Türkiye'de en etkili reklam çeşidi şüphesiz televizyon reklamlarıdır.Hele bir de milyonların izlediği bir dizinin reklam arasına markanızı sıkıştırabilmişseniz (tabi o arada hay anssskm yine mi reklam? deyip kanalı değiştiren binlece kişiyi saymazsak)on numara bir tanıtım yapmış olursunuz.Tabi dizinin en heyecanlı bölümünde alt köşeden çıkarak televizyonun ekranını kaplayan reklamlar biraz tuzlu olsa da daha bir etkili olur.Valla şimdi pek güzel reklamlar göremiyoruz ekranlarda.Eskiden daha komik, daha özendirici reklamlar vardı.Mesela benim şimdiki favorim şu 18880 bilinmeyen numaralar reklamları...



Sıcaktan bunalan iki genç gidecekleri yere varmak üzere aynı taksiyi durdururlar.Aynı anda taksiye binenlerden biri 118 diğeri de 80'dir.Bu vesileyle tanışan iki gencin yol boyunca maceraları anlatılır :)Eski reklamlarımız havasında olmuş hani şimdi bakıp da o çok güldüğümüz 70-80'li yıllar falan.İşte o nette arayıp da bulamadığınız reklamlar.(reklam biraz saçma ama giriş müziği güzel bence)
                                            -Abi 118'le gidiyosun. - Kaçla gidiyim? - 80'le...
Bir de tv reklamcılığı ile ilgili birkaç detayla noktalayayım.Son verilere göre
En çok reklam veren sektör GIDA
En çok reklam veren marka AVEA
En çok reklam alan tv kanalı SAMANYOLU
En çok reklam alan program tipi YERLİ DİZİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum Yaparken...
* "Her", "Şey" gibi kelimeler kesinlikle ayrı yazılır.
* "Mi" soru eki daima ayrı yazılır.
* "Dahi" anlamındaki "de" ayrı yazılır.
* "Dil isimlerine gelen ekler kesme işareti ile ayrılmaz:
Örn: "Türkçe'yi" değil "Türkçeyi"

Dikkat!
Türkçe kelimelerde q, w, x gibi harflerin KESİNLİKLE kullanılmaması, kullanıldığı taktirde yayınlanmayacağını belirtmek isterim.

Ayrıca blogumda Türkçe karakterlerin kullanılmasına da özen gösterdiğimi bilmenizi isterim. Türkçe klavye desteği bulunmayanlar için:
ç ğ ı ö ş ü â î û